loading...

سئو سامان

امروزه دستگاه‌های قطعه شور صنعتی و نیمه صنعتی، سرعت و کیفیت شست و شوی قطعات ماشینی و تجهیزات را به صورت قابل توجهی بهبود بخشیده‌اند. یکی از پر‌استفاده‌ترین دستگاه‌های قطعه&zwn

سئو بازدید : 59 شنبه 15 بهمن 1401 نظرات (0)

امروزه دستگاه‌های قطعه شور صنعتی و نیمه صنعتی، سرعت و کیفیت شست و شوی قطعات ماشینی و تجهیزات را به صورت قابل توجهی بهبود بخشیده‌اند. یکی از پر‌استفاده‌ترین دستگاه‌های قطعه‌شور، دستگاه‌های قطعه شور سواری هستند که در ابعاد صنعتی و نیمه صنعتی در بازار موجود هستند. در این مقاله به بررسی تخصصی علت لزوم شست و شوی قطعات ماشین‌های سواری و آموزش مهارت کار با دستگاه قطعه شویی می‌پردازیم.

اهمیت شست و شوی قطعات ماشین سواری

قطعات داخلی، موتور و سیلندر خودرو‌های سواری، با مرور زمان  در تماس با چربی‌ها، آلایندگی بنزین و رسوب‌گذاری؛ راندمان‌ آن‌ها کاهش یافته و می‌تواند نواقص فنی در خودرو ایجاد کند. بیشتر نواقص فنی خودرو که به مربوط به موتور دستگاه است، به دلیل رسوب گذاری و افزایش فشار روی سیلند‌ر‌ها و موتور است. با شست و شوی منظم قطعات داخلی خودرو می‌توانید به عمر مفید دستگاه، کاهش مصرف سوخت و کاهش مشکلات فنی آن کمک کنید.

موضوع قطعه شویی از آن‌جا در ایران بسیار حائز اهمیت است که خودرو‌هایی با کارکرد ۵ سال به بالا در جامعه بسیار وجود دارند. با توجه به رسوب گذاری چندین ساله‌ی موتور خودرو‌ها، این وسایل نقلیه با عمر بالای ۵ سال، مشکلات فنی آن‌ها افزایش می‌یابد؛ یکی از دلایل افزایش مشکلات فنی خودرو‌های ۵ سال به بالا وجود رسوبات و عدم عملکرد صحیح موتور این خودرو‌ها است.

دستگاه قطعه شویی سواری خودرو به طور کلی مزایای زیادی دارد که به صورت خلاصه شامل موارد زیر هستند.

  • افزایش عمر مفید قطعات
  • کاهش نقص فنی در دیگر قسمت‌های خودرو
  • کاهش مصرف سوخت
  • افزایش راندمان خودرو

کاربرد انواع دستگاه های قطعه شویی

همانطور که اشاره کردیم، دستگاه‌های قطعه شور در مدل‌های مختلفی مانند دستگاه قطعه شور صندوقی، دستگاه قطعه شور سبک، دستگاه قطعه شور تونلی، دستگاه قطعه شور سنگین و دستگاه قطعه شور فوق سنگین وجود دارد که هر کدام کاربرد مخصوص خود را دارند و در شستشوی قطعات خاصی از ماشین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به بررسی هر کدام از آن‌ها و کاربردهایشان می‌پردازیم و شما را با انواع دستگاه قطعه شویی آشنا می‌کنیم.

کاربرد دستگاه قطعه شور سبک

دستگاه قطعه شویی سبک یکی از پرکاربردترین دستگاه‌ها در مکانیکی محسوب می‌شود. شما به عنوان تعمیرکار اتومبیل‌های سبک نیاز دارید تا قطعات داخلی آن‌ها را شستشو دهید و قطعه شور سبک بهترین گزینه برای چربی زدایی و شستشوی قطعات داخلی خودروهای سبک خواهد بود. از ویژگی‌های قطعه شور سبک می‌توان به وجود آب گرم و مواد شوینده اشاره کرد که به شما اجازه می‌دهد تمام چربی‌های چسبیده به قطعات داخلی خودرو را به خوبی شستشو دهید. با استفاده از این دستگاه می‌توانید قطعاتی مانند پیستو، میل‌لنگ، گیربکس و … را به خوبی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمیز کنید.

کاربرد دستگاه قطعه شور صندوقی

ماشین‌ها به دلیل استفاده روزمره در معرض کثیفی هستند و قطعات داخلی آن‌ها نیز درگیر چربی و روغن می‌شود. بنابراین هر از چند گاهی نیاز است که برای کارکرد بهتر آن‌ها، شستشو داده شود و چربی‌زدایی صورت گیرد. دستگاه قطعه شور صندوقی را می‌توان از بهترین دستگاه‌ها برای شستشوی قطعات خودرو در نظر گرفت که بدون آسیب رساندن به قطعات، به خوبی آن‌ها را چربی‌زدایی می‌کند. کیفیت دستگاه قطعه شویی صندوقی بستگی به جنس و ابعاد آن دارد که معمولا از جنس فولاد ضد زنگ است. بدنه ضد فولاد این دستگاه باعث می‌شود تا مقاومت بسیار بالایی داشته باشد و در استفاده‌های دراز مدت نیز به راحتی دوام آورد.

کاربرد دستگاه قطعه شور سنگین

شاید برایتان سوال پیش بیاید که برای شستشوی قطعات ماشین آلات سنگین باید از چه دستگاهی استفاده کرد. جای نگرانی نیست چرا که دستگاه قطعه شویی ماشین سنگین برای همین موضوع ساخته شده است تا شما قطعات داخلی ماشین آلان سنگین را به خوبی چربی‌زدایی کنید و بشویید. علاوه بر این، بسیاری از قطعات صنعتی در داخل کارخانه‌ها نیز نیاز به شستشو دارند که به کمک دستگاه قطعه شویی سنگین می‌توانید آن‌ها را به خوبی شستشو دهید. این دستگاه توانایی شستشوی قطعات چدن و آلومینیوم را نیز دارد و با استفاده از مواد شوینده و آب گرم، به صورت کاملا مکانیزه به شستشوی قطعات می‌پردازد.

کاربرد قطعه شور فوق سنگین

دستگاه قطعه شور فوق سنگین، یکی دیگر از دستگاه‌های موردنیاز در کارخانجات صنعتی است که برای شستشوی قطعات ماشین آلات فوق سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این دستگاه دیگر نیاز به نیروی انسانی نیست و به تنهایی می‌تواند با عملکرد دقیق خود، قطعات فوق سنگینی مانند موتور اتومبیل‌های دیزلی، بنزینی و … را شستشو دهد. قطعه شور فوق سنگین از ویژگی‌های زیادی برخوردار است و امکانات کاربردی قابل قبولی مانند چربی‌گیر، مخزن دو جداره و … دارد که در شستشوی مکانیزه قطعات و سرعت عمل دستگاه کمک می‌کند.

کاربرد قطعه شور تونلی

معمولا دستگاه قطعه شور تونلی را می‌توانید در کارگاه‌ها و کارخانه‌های صنعتی پیدا کنید؛ زیرا این روزها از این دستگاه در فرایندهای مختلفی از تولید تا رنگ‌سازی قطعات مورد استفاده قرار می‌گیرد. قطعه شور تونلی با رعایت اصول محیط زیست، به شستشوی قطعات و چربی‌زدایی آن‌ها می‌پردازد و سعی در حفظ پاکیزگی محیط دارد. از ویژگی‌های دیگر این دستگاه می‌توان به تک فاز یا سه فاز بودن آن اشاره کرد که با توجه به نیاز مشتری، سفارش و ساخته می‌شود.

منبع: https://pwmiran.ir/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 28
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 58
  • بازدید ماه : 193
  • بازدید سال : 1,028
  • بازدید کلی : 3,403