loading...

سئو سامان

  در سالهای اخیر گستردگی وجود فضای مجازی و همه­‌گیر شدن آن بسیاری از توجه­‌ها را برای تبلیغات در آن جلب کرده است. امروزه بسیاری از مشاغل موفقیت کسب‌­و­کار خود را د

سئو بازدید : 24 چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

 

در سالهای اخیر گستردگی وجود فضای مجازی و همه­‌گیر شدن آن بسیاری از توجه­‌ها را برای تبلیغات در آن جلب کرده است. امروزه بسیاری از مشاغل موفقیت کسب‌­و­کار خود را در گرو فعالیت در فضای مجازی می‌­بینند. این مسئله تا جایی ادامه پیدا کرده است که در دوره­‌های اخیر گریبان جریانات انتخاباتی را نیز گرفته است

و بسیاری از کاندیداهای انتخاباتی موفقیت و کنترل وضعیت موجود را در داشتن صفحات متعدد در شبکه­‌های اجتماعی و داشتن سایت‌های انتخاباتی می‌­دانند. در این مقاله قصد داریم به موضوع طراحی سایت انتخاباتی و چگونگی فعالیت در فضای مجازی به منظور کنترل فضای انتخابات بپردازیم و مزایای آن را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه همراه با ما باشید.

سایت‌ها چگونه به­‌وجود می‌­آیند؟

پیش از بررسی اصل مطلب باید به­‌طور مختصر این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم که سایت‌ها چگونه به­‌وجود می‌­آیند؟ در پاسخ باید گفت که سایت‌ها به دو شیوه متفاوت کد­نویسی و استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا () خلق می‌­شوند. وبسایت‌­هایی که با استفاده از روش کد­نویسی بوجود می‌­آیند توسط جمعی از برنامه­‌نویسان به صورت اختصاصی نوشته می‌­شوند و معمولا مدیریت و پشتیبانی این قبیل سایتها توسط برنامه­‌نویس‌ها انجام می‌­شود. سیستم‌­های مدیریت محتوا مجموعه‌ه­ایی از برنامه‌­ها و نرم‌­افزارهایی است که توسط جمعی از برنامه‌­نویس­‌های جهانی نوشته شده است؛ تا هر شخصی بدون داشتن اطلاعات کد­نویسی قادر است که از آنها استفاده نماید و سایت مورد نظر خود را طراحی کند. در دوره‌­های گذشته ستادهای انتخاباتی براساس نوع نیاز و توانایی‌­های موجود در ستاد طراحی سایت خود را به هر دو شیوه موجود انجام داده‌­اند.

مزایا و کاربردهای سایت‌های انتخاباتی

در ابتدا باید به اصلی‌­ترین مزیت سایت‌های انتخاباتی یعنی وجود تعداد بالای کاربران در فضای مجازی اشاره کرد و باید در نظر داشت که امروزه بسیاری از مردم عمده وقت خود را در فضای مجازی سپری می‌­کنند. راه‌­اندازی سایت‌های انتخاباتی به هزینه بسیار کمی در مقایسه با روش‌های تبلیغاتی دیگر نیاز دارد؛ به عنوان مثال برای نصب یک بنر خیابانی به هزینه نسبتا بالایی برای چاپ و اجاره بیلبورد نیاز است و همچین مجوزهای مربوطه نیز باید گرفته شود؛ اما برای ایجاد و طراحی یک وب‌سایت هزینه‌­های خیلی کمتری برآورد می‌­شود. وب‌سایت‌ها در 24 ساعت شبانه‌­روز فعال هستند و به‌­عنوان یک پایگاه دائمی برای تبلیغات و مدیریت فضای انتخاباتی محسوب می­‌شوند؛ در صورتی‌که هیچ‌یک از روشهای تبلیغاتی دیگر به‌­طور 24 ساعته فعالیت نمی­‌کنند. همچنین با استفاده از ابزارهای گوناگون می‌­توان تعداد بازدید کننده را در هر لحظه و هر روز بیان کرد. سایت‌های انتخاباتی قادر هستند انواع فایل‌ها با فرمتهای گوناگون را در خود بارگذاری نمایند. بعنوان مثال می‌­توان به قرار دادن فایل مربوط به رزومه کاندیداها اشاره کرد. همچنین این دسته از سایت‌ها فضایی دارند که فیلم، فایل صوتی و پادکست مربوط به کاندیداها در آن قرار می‌­گیرد. تماس با کاندیداها از طریق سایت، یکی دیگر از مزایا و کاربردهای سایت‌های انتخاباتی است که از طریق آن مردم قادر هستند به شکلهای گوناگون با کاندیدای مورد نظر خود ارتباط برقرار کنند و کاندیداها نیز از نظرات مردم مطلع گردند. همچنین در انتها باید گفت که پس از اعلام نتایج انتخابات نیز وب‌سایت‌­های انتخاباتی بعنوان یک پایگاه اطلاع رسانی و روشی برای ارتباط باقی می­‌مانند و به فعالیت خود ادامه می‌­دهند

در صورتی که به دنبال بهترین شرکت طراحی سایت برای طراحی سایت انتخابات شورای شهر می گردید می توانید ساین وب را مورد انتخاب خود قرار دهید.. 

مهم‌تربن بخش‌ها و فاکتورها در طراحی یک سایت انتخاباتی

  به‌­طور کلی در راه­‌اندازی یک وب‌سایت دولتی یا خصوصی می‌­بایست بخشها و فاکتورهای مختلفی را برای آن در نظر گرفت. برای مثال در طراحی سایت شورای شهر بخش‌هایی مانند اخبار، اطلاع­‌رسانی‌­ها، نطق‌­ها، رزومه مربوط به هیئت رییسه و برگه مربوط به تماس بعنوان بخش‌های اصلی در نظر گرفته شده‌ ­است. همچنین این وبسایت با دارا بودن قسمتی، فایل صوتی مربوط به جلسات شورا را در خود بارگذاری می­‌کند. با ما همراه باشید تا بخش‌ها و فاکتورهای اصلی برای طراحی سایت انتخاباتی را بررسی کنیم. این دسته از سایتها معمولا باید صفح‌ه­ای را به منظور قرار دادن سوابق و رزومه کاندیداها در نظر بگیرند و روی محتوا و گرافیک این صفحه حساسیت کامل به خرج دهند. صفحه اخبار نیز یکی دیگر از اصلی‌­ترین قسمت‌­های یک وب‌سایت انتخاباتی است. معمولا تمرکز بر روی صفحات اخبار و وبلاگی مهم‌ترین بخش برای جذب مخاطب و ترافیک برای یک سایت است. صفحه تماس با ما در اکثر وبسایت‌ها وجود دارد اما در مورد وبسایت‌هایی با موضوع انتخابات این صفحه باید کاملا متمایز باشد و بخشی را در نظر بگیرد که قابلیت ارتباط مستقیم با مردم را دارا باشد. یکی دیگر از بخش اساسی و مهم، مربوط به صفحه اهداف و راه­کارها است و باید به عنوان یکی از بخش‌های اصلی یک وبسایت در نظر گرفته شود تا کاندیداها مجموعه‌­ای از اهداف، برنامه­‌ها و راه­کار­های خود را در آن درج کنند. صفحه مربوط به گالری­‌ها نیز از بخش‌های اصلی یک وب‌سایت انتخاباتی است. در این قسمت فایل‌های مربوط به مصاحبه، ویدیو­ها و پادکست­‌های کاندیداها بارگذاری می‌­گردد و بعنوان یکی دیگر از صفحات اصلی برای جذب مخاطب و ترافیک محسوب می‌­شود.

اهمیت شبکه­‌های اجتماعی در وبسایت‌های انتخاباتی

  امروزه  با وجود ابزارها و برنامه‌­های گوناگون با چیزی که در گذشته طراحی سایت نامیده می­‌شد تفاوت اساسی دارد. استفاده از شبکه‌­های اجتماعی یکی از کلیدی‌­ترین موضوعاتی است که موفقیت یک وبسایت را رقم می‌­زند و بدون حضور شبکه­‌های اجتماعی یک وبسایت محکوم به شکست است. وجود شبکه­‌های اجتماعی یک پایگاه اصلی برای تبلیغات و یک ابزار کاربردی در سایت انتخاباتی است. از مهم‌ترین مزایای شبکه­‌های اجتماعی می‌­توان به حجم بالای کاربر، ساده و در دسترس بودن و رایگان بودن اشاره کرد. همچنین این شبکه­‌ها با ظرفیت لینک‌­سازی و جستجو قادر هستند به جذب مخاطب و سئو وب‌سایت نیز کمک کنند.

عوامل موثر در تعیین قیمت طراحی سایت انتخاباتی

طراحی یک و‌ب‌سایت به عوامل متعددی بستگی دارد اما مهم‌ترین آنها را می‌­توان در ساختار یک سایت و گرافیک مربوط به آن تعیین کرد.همانطور که پیش‌تر گفته شد وبسایت‌ها می‌­توانند به‌­شکل اختصاصی کدنویسی شده باشند یا به بوسیله سیستم­‌های مدیریت محتوا خلق شده باشد که معمولا هزینه‌­های مربوط به برنامه‌نویسی بسیار بالاتر است. هزینه‌­های مربوط به طراحی­‌های گرافیکی نیز معمولا بالا است و وبسایت‌هایی با گرافیک پیچیده و یا موشن‌گرافیک معمولا با هزینه بالاتری ساخته می‌­شوند. هزینه­‌های مربوط به هاست و دامنه، تولید محتوا و سئو وب‌سایت نیز از دیگر موارد و عوامل تعیین کننده قیمت طراحی سایت انتخاباتی است.

حرف آخر

در این مقاله سعی کردیم که از طراحی سایت انتخاباتی بعنوان اصلی‌­ترین فعالیت تبلیغات در فضای مجازی صحبت کنیم و مزایای مربوط به آن را برای کاندیداها و مردم مورد بررسی قرار دهیم. در انتها باید مجدد بیان کرد که فضای اینترنت می‌­تواند یک بستر بسیار مناسب برای تبلیغات انتخاباتی باشد و موفقیت یک کاندیدا را رقم بزند و وجود شرایط خاص شیوع بیماری کرونا نیز می‌­تواند بر اهمیت آن بیافزاید.

https://www.signwebdesign.ir/amozesh-website/website-design-training/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D9%87%D8%B1.html

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 28
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 37
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 112
  • بازدید ماه : 104
  • بازدید سال : 939
  • بازدید کلی : 3,314