loading...

سئو سامان

کشور چین از گذشته تاکنون یکی از مراکز تجاری برتر برای ایران محسوب می شود. این کشور در آسیای شرقی قرار داشته و سهم بالایی در اقتصاد ایران و واردات کالا بر عهده دارد. بازرگانان مختلف ایرانی چندین سال در

سئو بازدید : 40 شنبه 05 تیر 1400 نظرات (0)

کشور چین از گذشته تاکنون یکی از مراکز تجاری برتر برای ایران محسوب می شود. این کشور در آسیای شرقی قرار داشته و سهم بالایی در اقتصاد ایران و واردات کالا بر عهده دارد. بازرگانان مختلف ایرانی چندین سال در حال تجارت با کشور چین بوده و انواع کالا را به کشور وارد می‌کنند. 

انواع روش های حمل بار از چین

امروزه از روش های متنوعی جهت انتقال بار از کشور چین به ایران استفاده می شود. حمل “زمینی، دریایی، هوایی و ریلی” از جمله آن ها است. همانطور که اشاره شد هریک از این روش ها از مزایایی برای صاحبان کسب و کار برخوردار خواهد بود. 

سالانه کالاهای متنوعی از چین وارد کشور ایران می شود. واردات مواد غذایی، صنایع دستی، پوشاک، خودرو، موبایل و غیره برای بازرگانان از اهمیت بالایی برخوردار است. از طرفی نوع حمل و نقل نیز مهم بوده و این موضوع تاثیر بالایی بر قیمت کالاها خواهد داشت. 

حمل زمینی بار از چین

حمل زمینی بار از چین

به‌طور معمول تاجران پس از خرید کالای موردنظر در چین، به فکر روشی مناسب جهت انتقال آن‌ها به چین هستند. زیرا مسافت چین با ایران طولانی بوده و طبیعتا هزینه بالایی برای آن دریافت خواهد شد. به علاوه، استفاده از روش زمینی در حمل از چین نیازمند مدت زمان طولانی است. 

حمل بار خرده از چین به ایران به صورت زمینی

جهت انجام حمل باز از چین دو نوع بار وجود دارد. بار موردنظر به شکل “خرده‌بار” یا “فول کانتیر” حمل و نقل می شود. خرده بار، باری کمتر از بارهای فول کانتیر داشته و حمل آن ها به آسانی صورت می گیرد. حمل خرده بار از چین به ایران اغلب در مدت زمان طولانی تری به ایران می رسد. زیرا هنگام حمل این قبیل کالاها، باید کامیون موردنظر پر از بار بوده تا آماده حمل شود. 

هنگام انجام حمل زمینی خرده بار از چین حتما با یک شرکت معتبر قرارداد امضا کنید. زیرا حمل خرده بار کمی سخت تر از فول کانتینر بوده و نیازمند مدت زمان بیشتری است. به علاوه، نرخ قرارداد و میزان امنیت بالای شرکت موردنظر را بررسی کنید. 

مزایای حمل و نقل زمینی بار از چین به ایران

حمل و نقل زمینی برای کالاهای سبک مناسب است. درصورت زیادبودن کالای موردنظر از روش های دیگر مانند هوایی، ریلی یا دریایی استفاده کنید. حمل و نقل زمینی در کامیون یا کانتینر جای گرفته و بهترین گزینه محسوب می شود. از همین جهت، حتما به میزان بار خود توجه داشته باشید. 

نکات مهم در حمل زمینی بار از چین به ایران

نکات حائز اهمیت در حمل زمینی بار از چین به موارد مختلفی تقسیم می شود. درصورت پیشنهاد قیمت های بسیار ارزان، کالای شما به خوبی حمل نخواهد شد. به همین دلیل باید با یک شرکت حمل و نقل بین المللی و باکیفیت قرار داد امضا کنید. 

خرید کالای بی کیفیت، بسیاری از بازرگانان را با مشکلاتی مواجه کرده است. این مساله موجب ضرر برخی از آن ها شده و کالای آن ها بی مصرف باقی می ماند. پیش از انجام خرید ابتدا بهترین بازارهای کشور چین را پیدا کنید. پس از اتمام خرید کالای مورد نظر، به دنبال راهی مناسب جهت حمل زمینی آن ها باشید. 

حمل هوایی بار از چین

حمل هوایی بار از چین

مزایای حمل هوایی بار از چین

در حمل هوایی بار ابتدا وزن اجناس خریداری شده محاسبه می شود. برای مثال وزن بیش از ۵۰۰کیلوگرم نیازمند حمل هوایی بار به ایران است. حمل هوایی در کمترین مدت زمان صورت گرفته و کالا به سرعت به دست مشتری خواهد رسید. درحالیکه در حمل زمینی یا دریایی مدت زمان بیشتری صرف خواهد شد. 

حمل هوایی بار از چین برای کالاهای نه چندان سنگین مناسب است. به علاوه، از لحاظ امنیتی کنترل بیشتری بر روی آن صورت می گیرد. مدت‌زمان حمل هوایی بار از چین نیز متغیر بوده و اغلب بین ۲ تا ۱۰روز کالا به دست مشتری می‌رسد. 

نحوه ترخیص بار در حمل هوایی

درصورت واردات کالا از چین به صورت شخصی، باید اسنادی را به گمرک ارائه کنید. به علاوه، افراد با پرداخت هزینه ای اضافی قادر به واگذاری این امور به شرکت حمل و نقل خواهند بود. درصورت ارسال بار با هواپیما، حتما وزن آن را درنظر داشته باشید. برخی شرکت‌ها کالاهای بیش از ۲۵۰ کیلوگرم را حمل نخواهند کرد. شرکت حمل و نقل هوایی گیتی رسان کالا ارائه دهنده انواع خدمات حمل بار و ارسال آن ها به کشور مقصد است. 

حمل دریایی بار از چین

حمل دریایی بار از چین

حمل دریایی از دیگر روش های مرسوم در حمل بار از چین است. این روش از انعطاف بیشتری در زمان و هزینه برخوردار خواهد بود. حمل دریایی بار از چین مدت بیشتری به طول می انجامد. اما در این روش محدودیت وزنی نداشته و موجب کاهش هزینه ها در ارسال کالا می شود. 

تنوع محموله حمل شده در این روش، از جمله مزایای آن است. به طور تقریبی مدت زمان تقریبی رسیدن کالا به دست مشتری بین ۳ تا ۶۰ ماه خواهد بود. مدت زمان تحویل کالا به گیرنده به نوع و هزینه پرداختی توسط وی بستگی دارد. 

نحوه ترخیص بار در حمل دریایی

این روش نیز مانند حمل دریایی، نیازمند اداره مدارک مربوطه جهت ترخیص بار است. ترخیص کالا توسط افراد به صورت شخصی انجام شده یا شرکت های حمل‌ونقل عهده‌دار آن خواهند بود. حمل دریایی بار از چین برای اغلب افراد روشی مقرون به صرفه محسوب می شود. در این روش کالا به دریای عمان و خلیج فارس رسیده و پس از آن به نقاط مختلف ایران منتقل می گردد. 

حمل بار از چین به صورت ریلی

حمل بار از چین به صورت ریلی

حمل بار از چین به صورت ریلی توسط قطار انجام می شود. در این روش از خط راه‌آهن استفاده شده و راه دیگری جهت انتقال‌کالا به ایران به‌جز این خط وجود ندارد. حمل و نقل ریلی سریع تر از حمل زمینی بار بوده و درمقابل، محدودیت بالایی از نظر حجم ارسالی دارد. 

قطارها تنها ۵۰ کابین داشته و در مسیرهای محدودی تردد می کند. خط ریلی از شانگهای در چین آغاز شده و در کشورهای قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان توقف دارد. پس از طی این مسیرها، بار موردنظر به مشهد و تهران می رسد. 

حمل کالا به صورت ریلی نیز در کنار مزایای خود، از معایبی برخوردار است. در این روش تنها کالاهای با حجم کم به کشور مقصد ارسال می شوند. به همین دلیل برخی افراد به منظور جابه‌جایی کالاهای کم حجم خود از این روش استفاده می کنند. حمل بار از چین به صورت ریلی در ایران توسط بسیاری از شرکت ها انجام می شود. 

حمل بار از چین به صورت ترکیبی

روش دیگر حمل بار از چین، به صورت ترکیبی است. در این روش از دو یا چند روش حمل و نقل جهت رسیدن کالا از چین به ایران استفاده می‌شود. فرآیند تحویل کالا، تنظیم بارنامه و غیره در روش ترکیبی چندین بار صورت می گیرد. البته امکان استفاده از بارنامه های خاص در این روش وجود دارد. 

بنابراین، تاحدی فرآیندهای اداری ارسال کالا کاهش داشته و به حداقل می رسد. اما درمقابل، هزینه دریافتی برای مالیات و حق گمرک در این روش بالاتر خواهد بود. برای افرادی با شرایط خاص و طرف قرارداد با شرکت‌های حمل بین‌المللی، حمل ترکیبی بهترین روش محسوب می‌شود.

امروزه شرکت های کمی روش ارسال کالا به صورت ترکیبی را به خوبی انجام می دهند. از همین جهت هنگام انتخاب شرکت موردنظر خود، سوابق آن ها را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه قیمت حمل از چین در روش های مختلف را بررسی خواهیم کرد. 

قیمت حمل بار از چین به روش های مختلف

قیمت حمل بار از چین به روش های مختلف

همانطور که اشاره شد هریک از روش های ارسال بار از قیمت‌های مختلفی برخوردار هستند. حمل هوایی از جمله روش های با هزینه نسبتا بالا جهت حمل بار است. اما این روش در کنار هزینه بالای خود، مزایای بسیاری را به دنبال خواهد داشت. ایمنی و سرعت بالا، مسیر امن و غیره از جمله مزایای این روش است. 

حمل زمینی نیز از طریق کامیون انجام می شود. در این روش حمل، کالای موردنظر تا زمان پرشدن کامل بار کامیون به کشور مقصد ارسال نخواهد شد. این روش نسبت به روش حمل بار به صورت هوایی هزینه کمتری در پی دارد. روش دریایی نیز هزینه مربوط به خود را داشته و قیمت آن مناسب است. مدت زمان حمل بار در روش هوایی نیز کمتر خواهد بود. 

حمل بار از کدام شهرهای چین امکان پذیر است؟

در حال حاضر حمل هوایی از اغلب کشورهای چین امکان پذیر است. شهرهای “شنژن، پکن، شانگهای و گوانجو” به صورت مستقیم پرواز باری به ایران دارند. برخی پروازها نیز غیرمستقیم بوده و توسط ایرلاین‌های خارجی مانند قطر ایرلاین، ترکیش ایرلاین و غیره صورت می ‌گیرد. 

حمل بار به صورت زمینی، ریلی و دریایی نیز از همین شهرها انجام می شود. هریک از شهرهای فوق در چین، امکان حمل بار به روش های مختلف را فراهم آورده اند. اما همانطور که اشاره شد، حمل هوایی بار از چین از مزایای بسیاری نسبت به سایر روش ها برخوردار است. 

شرکت حمل‌ونقل گیتی رسان کالا، در زمینه حمل بار به صورت هوایی فعالیت می کند. تجار و بازرگانان با سپردن کالای خود به این شرکت، با خیال آسوده کالای خود را به ایران می‌رسانند. به علاوه، ارسال و ترخیص کالا در مدت زمان کوتاه توسط این شرکت صورت می گیرد. 

مدارک موردنیاز برای حمل بار از چین

مدارک موردنیاز برای حمل بار از چین

دسته بندی مدارک موردنیاز برای حمل بار از چین به موارد مختلفی تقسیم می شود. حمل و ترخیص کالا از چین و ارائه مدارک مربوط به آن از اهمیت بالایی برخوردار است. درصورت نقص مدارک، ترخیص بار شما با مشکل مواجه خواهد شد. 

مدارک مربوط به کالا

مدارک مربوط به کالا جهت ترخیص آن شامل موارد زیر می شود. 

  • برگه ترخیص 
  • قبض انبار 
  • بارنامه 
  • پیش فاکتور یا پروفرما اینویس 
  • فاکتور
  • فهرست عدل بندی 
  • گواهی مبدا 
  • ثبت سفارش بازرگانی 
  • ارائه بیمه نامه درصورت وجود 
  • گواهینامه استاندارد 
  • مجوزهای قانونی 
  • گواهی بازرسی 

مدارک مربوط به صاحب کالا

  • اصل کارت بازرگانی (کلیه امور مربوط به صادرات و واردات نیازمند برخورداری از کارت بازرگانی است. این کارت توسط اتاق بازرگانی صادر شده و به تایید وزارت بازرگانی می رسد.) 
  • اصل کارت ملی ( جهت احراز در گمرک در نخستین مراجعه) 
  • کپی از تمام صفحه های کارت بازرگانی 
  • کپی از صفحه کارت ملی مربوط به صاحب کالا (جهت احراز در گمرک در نخستین مراجعه) 

مدارک مربوط به نماینده صاحب کالا

  • اصل و کپی کارت ملی (جهت احراز در گمرک در اولین مراجعه) 
  • اصل و کپی وکالت محضری (جهت احراز در گمرک در اولین مراجعه) 
  • اصل و کپی معرفی‌نامه برای گمرک مربوطه (جهت احراز در گمرک در اولین مراجعه) 
  • کپی وکالت 
  • کپی معرفی نامه 
  • کپی دفترچه بیمه 

با ارائه و تکمیل تمام این مدارک، کالای موردنظر شما حمل و ترخیص می شود. هنگام مراجعه به گمرک حتما نسبت به تکمیل مدارک مربوطه اقدام کنید. عدم تکمیل مدارک موجب عدم ترخیص آن ها شده و مشکلاتی را به وجود خواهد آورد. درصورت قرارداد با شرکت های معتبر، این کار به آسانی برای شما انجام خواهد شد. 

حمل بار هوایی توسط شرکت گیتی رسان کالا

حمل بار هوایی توسط شرکت گیتی رسان کالا

جمع بندی نهایی

حمل از چین به روش های زمینی، هوایی، ریلی، دریایی و ترکیبی انجام می شود. هریک از این روش ها مزایایی داشته و کالای موردنظر در مدت زمان متفاوت به ایران می رسد. در این مقاله به بررسی انواع روش های حمل از چین پرداختیم. به علاوه، مدارک مربوط به حمل و ترخیص کالا نیز در این مقاله شرح داده شد. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در این زمینه کسب کرده باشید. 

منبع: شرکت حمل و نقل بین المللی گیتی کالا

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 28
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 87
  • بازدید ماه : 222
  • بازدید سال : 1,057
  • بازدید کلی : 3,432